A A A K K K
людям з порушенням зору
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Кролевецької міської ради

Читацька компетентність і медіаграмотність: випробування та нові можливості

Дата: 28.03.2024 11:10
Кількість переглядів: 22

Читацька компетентність є базовою не лише в літературному й загальнокультурному розвитку особистості, а й в усіх сферах людської діяльності. У Державному стандарті НУШ вона інтегрується з іншими ключовими компетентностями і конкретизується через уміння «читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію» тощо. Як невід’ємний складник розвитку особистості читацька компетентність має формуватися упродовж усього шкільного навчання. Тому надзвичайно важливо розвивати читацьку компетентність здобувачів освіти.  

Саме це питання обговорювали вчителі української мови та літератури 26 березня 2024 року під час інформаційної зустрічі  на базі центру ПРПП Кролевецької міської ради.

Ірина КЛИНДУХ, консультант центру ПРПП Кролевецької міської ради, акцентувала увагу на питанні розвитку читацької компетентності здобувачів освіти, проаналізувала результати міжнародного дослідження РISA-2022 щодо сформованості читацької грамотності учнів/учениць та зупинилася на змісті  завдань для визначення рівня читацької грамотності РISA. Педагоги поповнили методичний кейс матеріалами щодо розвитку читацької компетентності та критичного мислення.

Також присутні ознайомилися з можливостями проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті», який презентувала Світлана МАРЧЕНКО, учитель української мови та літератури Кролевецького ліцею №5 Кролевецької міської ради. Представлений проєкт спрямований на посилення стійкості до дезінформації та маніпуляцій через зміцнення навичок критичного сприйняття інформації та формування попиту на якісну інформацію серед освітян і учнівства, шляхом інтеграції інфомедійної грамотності у програму загальної середньої освіти. Проєкт надає можливість педагогам вдосконалити навички застосування цифрових методів навчання, впроваджувати інноваційні підходи та навчати учнів/-ць стійкості до дезінформації та маніпуляцій.

Також до заходу долучилася Марина Макаренко, практичний психолог центру ПРПП Кролевецької міської ради, яка ознайомила педагогічних працівників з особливостями професійного та емоційного вигорання і провела вправи на відновлення власних ресурсів.

На етапі рефлексії Ірина КЛИНДУХ запропонувала виконати вправу «Три-два-один».


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень